Uncategorized

Gry „Zrób to sam”- Czarne historie

Domyślam się, że tą grę znają wszyscy. A jeżeli się mylę, to zaraz poznacie.

Jest świetna dla uczniów na poziomach A2-C1. Niestety początkujący mają zbyt wąski zasób słownictwa, który jest tutaj niezbędny. Ale nie martwcie się, wszystko w swoim czasie!

Potrzebujemy jedynie kart do gry oraz dowolną ilość graczy.

Jak wyglądają karty?

Na przedniej stronie znajduje się opis wydarzenia jakie miało miejsce. Na odwrocie znajduje się rozwiązanie zagadki.

Zasady gry
  • Na głos zostaje odczytana treść przedniej strony karty tak, aby poznali ją wszyscy uczestnicy. 
  • Następnie wybrany gracz zostaje Mistrzem tajemnicpo cichu musi przeczytać treść znajdującą się na odwrocie karty, dowiadując się jak doszło do zdarzenia, które znają wszyscy. 
  • W tym momencie rozpoczyna się śledztwo!– pozostali uczestnicy wcielają się w role detektywów i muszą zadawać mistrzowi tajemnic pytania, które pozwolą im wydedukować jak doszło do opisanej sytuacji. 
  • Pytania muszą być zadawane tak, aby mistrz tajemnic mógł odpowiedzieć jedynie „Tak” lub „Nie”

Historie krążą wokół morderstw, intryg i innych kryminalnych zagadek. Jednak są inne odmiany gry, takie jak białe, złote czy srebrne historie, które dotyczą np. zjawisk paranormalnych.

Czego uczymy się dzięki tej grze?

  • słownictwa- z różnych dziedzin,ponieważ każda historie ma miejsce w różnorodnych okolicznościach.
  • gramatyki– ja wykorzystywałam tą grę do powtórki czasów przeszłych. 
  • wymowy– każde ćwiczenie wypowiedzi ustnych poprawia naszą wymowę.
  • niekonwencjonalnego myślenia– potrzeba niezłej wyobraźni by odkryć rozwiązanie zagadki.

Karty możecie stworzyć sami lub zakupić gotowe. Obcojęzyczne wersje znajdziecie np. na amazon.com



Powodzenia i miłej zabawy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *