Gry „Zrób to sam”- Czarne historie
Domyślam się, że tą grę znają wszyscy. A jeżeli się mylę, to zaraz poznacie.
Jest świetna dla uczniów na poziomach A2-C1. Niestety początkujący mają zbyt wąski zasób słownictwa, który jest tutaj niezbędny. Ale nie martwcie się, wszystko w swoim czasie!
Potrzebujemy jedynie kart do gry oraz dowolną ilość graczy.
Jak wyglądają karty?
Na przedniej stronie znajduje się opis wydarzenia jakie miało miejsce. Na odwrocie znajduje się rozwiązanie zagadki.
- Na głos zostaje odczytana treść przedniej strony karty tak, aby poznali ją wszyscy uczestnicy.
- Następnie wybrany gracz zostaje Mistrzem tajemnic – po cichu musi przeczytać treść znajdującą się na odwrocie karty, dowiadując się jak doszło do zdarzenia, które znają wszyscy.
- W tym momencie rozpoczyna się śledztwo!– pozostali uczestnicy wcielają się w role detektywów i muszą zadawać mistrzowi tajemnic pytania, które pozwolą im wydedukować jak doszło do opisanej sytuacji.
- Pytania muszą być zadawane tak, aby mistrz tajemnic mógł odpowiedzieć jedynie „Tak” lub „Nie”
Historie krążą wokół morderstw, intryg i innych kryminalnych zagadek. Jednak są inne odmiany gry, takie jak białe, złote czy srebrne historie, które dotyczą np. zjawisk paranormalnych.
Czego uczymy się dzięki tej grze?
- słownictwa- z różnych dziedzin,ponieważ każda historie ma miejsce w różnorodnych okolicznościach.
- gramatyki– ja wykorzystywałam tą grę do powtórki czasów przeszłych.
- wymowy– każde ćwiczenie wypowiedzi ustnych poprawia naszą wymowę.
- niekonwencjonalnego myślenia– potrzeba niezłej wyobraźni by odkryć rozwiązanie zagadki.
Karty możecie stworzyć sami lub zakupić gotowe. Obcojęzyczne wersje znajdziecie np. na amazon.com
Powodzenia i miłej zabawy!